Aankomst en ontmoeting met ZA Round Tables

30 oktober 2011 - Dullstroom, Zuid-Afrika

Vrijdagavond na een prima vlucht om 22.30 aangekomen in Johannesburg. Ook voor Kathryn is de vlucht goed verlopen. We zijn trots op haar.

Martin, Ingeborg en Charlotte stonden in de aankomsthal al op ons te wachten. Samen zijn we naar het O.R. Tambo City Lodge (hotel) gegaan. Daar hebben we geproost op de aanstaande reis en kregen we van Marnix en Merel een speciaal voor deze reis gemaakt overhemd.

Zaterdagochtend arriveerden ook Yvonne en Johan waarmee het reisgezelschap compleet was. Op naar de busjes die wij moesten ophalen bij Budget en op weg naar Witbank. Marnix en Martin B. startten als chauffeurs. Effe goed opletten (links rijden) en uitkijken bij de wegwerkzaamheden. Marnix tikte 'voorzichtig' een bordje aan, maar ach... dat mocht geen naam hebben (geen schade dus).

Onderweg waren de verschillen in dit mooie land al te zien: mooie landbouwgronden, goede wegen, townships met golfplaten hutjes, mijnbouwbedrijven, wijdse vergezichten...

Om 12.15 waren wij in Witbank. Opgevangen door Shayne en achter hem aan naar de eerste bijeenkomst met de andere Tafelaars. Eerste kennismaking en eerste biertje gedronken. Vervolgens verdeeld over onze 'hosts'.

Bij onze gastheren hadden wij lekker even de tijd om echt met elkaar kennis te maken. Leuke gesprekken gevoerd en cadeautjes uitgewisseld. Om 17.00 startte 'de Braai' bij Neville Joao's huis. Wat een ongelooflijke gastvrijheid mochten wij ervaren. Goed eten, goed drinken en goede internationale vriendschap. Iedereen (ook de ladies) lid geworden van de orde van de Buffalo en veel plezier gehad.

Het blijft indrukwekkend dat lid zijn van de Round Table dit soort mogelijkheden biedt om mooie ervaringen op te doen.

1. Maud en Tess:
    30 oktober 2011
    Lieve papa en mama (Tess) gaan juulie in een jeep als juulie gaan dan vint ik het heel leuk.
    (Maud): Ik heb zoals jullie weten papillotten ingehad . en nu heb ik prachtige krullen ! We moeten wel even aan oma vragen of ze nog een pakje wil kopen . want we moesten mijn haar fohnen omdat het anders nog nat was en als ik mijn haar gladstreek zou het in een keer weer steil haar zijn .
  2. Gerrit-Jan en vele andere:
    30 oktober 2011
    Hallo allemaal, en dan vooral Martin en Irma.
    Geniet daar van dat mooie land, en natuurlijk de beroemde "Braai". Wij zijn gelukkig om daar over mee te kunnen praten. Maak er een mooi week van.
    Gerrit-Jan en Mieke uit Numansdorp
  3. Bernard:
    30 oktober 2011
    Ik moest van Brutes de groeten doen aan Tonny. Hij heeft heerlijk geslapen.
    Veel plezier
  4. Maud en Tess:
    30 oktober 2011
    (Tess) kriumoltje was emilio en hij zij als jij jou zakvol met gelt stop heb jij borsten en hij is heel ondeugent en heeft een ondeugend kopie xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Maud) De musical was heel leuk . Tante Monique heeft de cd gekopieerd .
  5. Maud en Tess:
    30 oktober 2011
    (Voor Mart en Irma) Het is bijzonder om dit te lezen, laat staan om het mee te maken. De foto's zijn diverse malen bekeken door de goudklompjes en vooral die waar papa en mama op staan. Hier is alles heel goed gegaan, maar het blijft ver weg.....belangrijk is voor kinderen jullie te kunnen zien op foto's en op de een of andere manier een keer een contactmomentje. Dit hebben wij gemerkt en de rode wangen verschenen direct bij het lezen van het mailtje. Blijf dit doen tussen alle genietmomenten daar door. Kom met mooie verhalen en foto's thuis. Dikke kus...
  6. Luuk en Joleen:
    30 oktober 2011
    Heerlijk om op deze manier toch een beetje mee te genieten van jullie reis!
    Geniet er enorm van...
    Groetjes Luuk en Joleen
  7. olav:
    1 november 2011
    Het is wel heel stil aan de overkant ?
  8. Maud en Tess:
    1 november 2011
    Jij sie nie apie nie of kak van apie nie sie, maar wij nie sie ervaring van die julie. Hoe is het of is de mist nog niet opgetrokken???? Hopelijk kunnen jullie gauw iets laten weten hoe het gaat, want we zijn erg nieuwsgierig hier in Holland.